(G20) Les Cols (Olot, Girona)

El passat dia 31 d'octubre de 2009 vam anar a sopar al restaurant Les Cols, situat en una antiga masia restaurada amb elements moderns. La seva arquitectura ha obtingut tot una sèrie de premis, entre ells, el premi FAD 03 de l'opinió i el premi arquitectura Girona 03. En la masia hi conviuen la modernitat i la tradició dons tenen un hort i un galliner. L'edifici també compta amb una sèrie d'habitacions amb una decoració molt original. El restaurant disposa de varis menjadors, un amb vuit taules per a 4 persones cadascuna, uns quatre menjadors privats i una sala amb una taula molt llarga que be a simbolitzar les antigues taules de les masies catalanes, per a unes 30 persones, aquesta taula realitzada en ferro de color ocre fent joc amb la decoració de les parets, es la "joia de la corona" de la decoració del restaurant. Al arribar abans de començar a sopar ens van ensenyar el restaurant, els jardins i la bodega, visible des de l'exterior per una gran porta de vidre. Al finalitzar el sopar vam passar per la cuina, aquesta es oberta a l'exterior amb un espai amb vidre i aigua que li confereix amplitud i una sensació molt relaxant.

Vam fer el Menú degustació de tardor i natura. El sopar es va iniciar amb una copa de cava Raventós i Blanc rosat 2006, i d’aperitius una llonganissa artesana d'Olot i una crosta de fajol, el fajol és un cereal que es conrea a la Garrotxa. Els entrants van consistir en un blini de fajol i fesols de Santa Pau, una figa coll de dama, farcida de foiegras, pernil de gla i confitura de figa, a continuació un entrepà calent de papada, una amanida de rovellons amb pinyons i tortell d'Olot, un ou escaldat i carabassa en quatre textures. Els plats principals van consistir en un arròs de pagès amb calamars de llauna, salsitxes i cítric a la romana, bacallà al pil-pil i ceps cuits i per acabar ànec de pagès amb moscatell, raïm i galeta picada. Els postres van començar amb un assortit de formatge, van portar el carret dels formatges catalans i en vam triar tres de diferents, paperina de castanyes i panellet de pinyons amb gelat de rom i panses i un strudel de poma, pruna, orellana i canyella.

Tot el menú acompanyat amb un vi blanc del Priorat, Licorella 2005 varietat Pedro Ximenez, afruitat, càlid, curiós i agradable, un vi negre Viladellops 2006 del massís del Garraf, varietats garnatxa, syrah i marcelan amb denominació d'origen Penedès i acompanyat amb una varietat de pans i olis de diferents denominacions. A l'hora del cafè, els petit fours van consistir en una rajola de xocolata negra per compartir, coca ensucrada dels Hostalets d'en Bas i com a licor un "polo de ratafia".

La valoració del menjar és positiva, segueix el mateix concepte de mesclar tradició amb modernitat, utilitzant matèries primes tradicionals de la terra amb una elaboració més actual. El servei correcte però menys acurat del que sembla hauria des ser un restaurant de la seva categoria, per exemple amb l'ordre a l’hora de posar o treure els plats de taula, tampoc els explicaven gaire, és clar que teníem el menú escrit en un targetó que ens van donar a l'inici del sopar.

El preu del menú ens va semblar correcte, en canvi els vins i complements: aigua, pa i cafès, van descompensar una mica la factura final. Preu del menú: 60€ + begudes, pans, cafès i l’IVA.

Puntuació: 7

Nota: Pocs dies després de la visita al restaurant Les Cols li han atorgat la segona estrella Michelin. Des d'aquí la nostra enhorabona.

Maite Fàbregas i Oró

Comentarios

1. Nosaltres vam anar a gaudir d'un dinar al 2005, vam menjar el menú degustació, erem 2 parelles i un nen. El menú de Degustació va ser exel·lent, els plats arribaven a la taula amb una cadència que ratllava la perfecció. En cap moment vam trobar a faltar cap element que distorcionés els nostres sentits. El menjador privat on vam gaudir d'aquesta extraordinària explosió de sensacions, va acompanyar a fer d'aquest dia un record entranyable.

El nostre menú va ser aquest:
    Copa de cava Raventós i Blanc
    Coca d'embotits artesans d'Olot

Crema de carbassa, mandarina, pernil i iogurt
    Amanida de rovellons
    Patates amb suc
    Croqueta de botifarra negra
    Fesols de Sant Pau amb botifarra esparracada -visió particular_
    Bacallà amb ceps
    Arròs de pagès amb verduretes
    Espatlla de xai, llet d'0vella, farigola (cocció 11 hores a 70ºC)

Formatges catalns amb melmelades
    Móres, quark de la Pinya, taronja, sucre de canya
    Paisatge volcànic de xocolata, avellana i fajol

núvol d'eucaliptus
    xocolata blanca i móres
    ganache de gerda
    polo de ratafia

Pa de forn de llenya dels Hostalets d'en Bas

Destaquem de l'establiment el tracte exquisit i poc empalagós, i la capacitat d'improvisar el tracte a un nen i fer un menú adequat. El meu fill que ara té 15 anys encara recorda el filet que es va menjar. Des d'aleshores sempre demana un menú semblant però no hi troba comparació. Nosaltres també som d'aquest opinió, decididament val molt la pena. No recordem el compte, però en cap moment vam sentir que no valgués la pena. Recomano a tothom que vulgui gaudir d'un espai sensorial que hi vagi.

filla de la Montserrat (club de lectura)