(G16) El Bulli (Cala Montjoi, Roses, Girona) - 1




Ja havia trepitjat El Bulli l’any 2001 abans que es fes famós a causa de la portada i les vuit pàgines interiors que li va dedicà Arthur Lubow pel New York Times Magazine el 10 d’agost de 2003. Per tant la meva tornada al Bulli ha sigut una decisió meditada i molt allunyada de les modes imperants, i també producte, cal dir-ho, d’un cop de sort: el que t’escullin entre les moltes peticions anuals que els hi arriben.

El que va passar aquella nit del 30 d’agost de 2001 no m’havia succeït en cap altre restaurant, va ser un viatge culinari únic a través de petites degustacions. La seva imaginació, creativitat i tècnica ens va sorprendre, es com si estiguessis en un museu o davant d’un espectacle on cada plat supera l’anterior i es produeix el més difícil. L’experiència que més se li apropava fins ara era la de l’Arzak l’any 1998.

Per tan vaig pensar que havien passat vuit anys i ja era hora de tornar al Bulli. Com que tens la sort de saber que hi aniràs amb molta antelació, vaig comprar un porquet i el vaig batejar com a El Bulli 2009. A partir d’aquí l’hem anant omplint de “menjar” i ja està preparat per al seu Sant Martí del 4 d’agost de 2009.

Aquest petit article solament té la intenció d’obrir-vos la gana i la curiositat, en el segon comentaré el sopar pròpiament dit. Que vagi de gust!

Comentarios

Entradas populares de este blog

(L56) Las afinidades electivas (1809)

(L111) El mundo de ayer. Memorias de un europeo (1942)

Manuel Vilas, El autor y su obra: La literatura y la vida (2019)