(BA10) Gema Noguera - Collagues II (2011)




Exposició de Gema Noguera – Collages II

En el petit poble de Beseit, a l'interior d'una antiga fàbrica paperera restaurada amb molt gust, ens trobem l’exposició de l’artista Gema Noguera (1965-2008) morta en plena joventut vital i creativa.

Gema Noguera va néixer a Barcelona el 1965 malgrat que va passar una gran part de la seva infantesa en aquesta localitat del Terol on els seus pares comptaven a un complex industrial paperer que donava treball a unes dues-centes persones abans de tancar portes el 1978.



L’artista fixà de nou la seva residència a Beceit el 1987 moment en que va projecta la rehabilitació de l’antiga fàbrica com un nou espai cultural, junt a la ceramista Dominique Goffard.



La galeria va obrir les seves portes l’any 2001 amb l’exposició Art per a tothom, comporta per 26 peces d’artistes nacionals i estrangers en un intent d’acostar l’obra al gran públic amb una intenció pedagògica.



El pintor Albert Rafols Casamada diu de l’artista : “Luz y penumbra dialogan sobre la superficie pintada. En los cuadros de Gema Noguera el color resuena como viniendo de la profundidad a la superficie. En el espacio hablan los colores. Es ese dialogo el que quiere ser escuchado.

Su pintura tiene intensidad y sutileza, acercándose a veces al monocromismo. Pero siempre hay diálogo, voces que se  imponen sin estridencia. Las voces del color y de la forma.

En su pintura, dentro de su aparente simplicidad, hay una búsqueda de lo complejo, de lo inesperado, lo sutil, la poesía de lo escondido, de lo secreto, de lo esencial siempre con un afán de que la superficie se exprese por si misma: con pocos elementos decir mucho. Que el cuadro sea una entidad viva y al mismo tiempo haya una intención detrás, intención que le servirá para expresarse y que obligará al espectador a que su contemplación sea activa, que se esfuerce en descubrir lo que hay oculto en cada obra”.



L’exposició restarà oberta fins al 13 de novembre de 2011  a l'Antiga Fàbrica Noguera. c/ Arrabal del Puente s/n 44588 Beseit.- 978 850 295  i es poden comprar els collages de la Gema així com també obres de gran format.

Comentarios

Entradas populares de este blog

(L56) Las afinidades electivas (1809)

(L111) El mundo de ayer. Memorias de un europeo (1942)

(L305) Bella del Señor (1968)